Image Not Found
Vyhľadávanie v dotaze
Vyhľadávanie
Vajcia trikrát denne: Zdravotný elixír alebo skrytá hrozba?
© Weekendo.sk

Vajcia trikrát denne: Zdravotný elixír alebo skrytá hrozba?

Vaše raňajky, obed alebo večeru nemôžu byť úplné bez vajec? Ste na správnom mieste! Tento článok vás prevedie svetom vajec a ich vplyvu na vaše zdravie. Zistíte, či sú pre vás vajcia priateľom alebo nepriateľom.

Nutričná hodnota vajec

Vajcia sú bohaté na bielkoviny a obsahujú všetky esenciálne aminokyseliny potrebné pre ľudské telo. Sú tiež zdrojom vitamínov D, B6, B12 a minerálov ako je železo, zinok a meď.

Okrem toho, vajcia sú jednými z mála potravín, ktoré prirodzene obsahujú vitamín D, ktorý je dôležitý pre zdravie kostí a imunity.

Vajcia a cholesterol

Je pravda, že vajcia obsahujú pomerne veľa cholesterolu, ale najnovšie výskumy ukazujú, že cholesterol v potravinách nemá taký veľký vplyv na hladinu cholesterolu v krvi, ako sa pôvodne myslelo.

Avšak, keďže sme všetci jedineční, reakcie našich tiel na cholesterol sa môžu líšiť. Preto je dôležité sledovať svoje zdravie a konzultovať svoju stravu s odborníkmi.

Vajcia a srdcovocievne choroby

Ďalším obvyklým mýtom je, že konzumácia vajec môže viesť k srdcovým chorobám. Ale podľa mnohých vedeckých štúdií, konzumácia vajec nespôsobuje srdcové choroby u zdravých ľudí.

V skutočnosti, vajcia môžu pomôcť zlepšiť profil lipidov v krvi a podporiť zdravie srdca.

Vajcia a strata hmotnosti

Vajcia sú vynikajúcim zdrojom bielkovín, ktoré sú kľúčové pre pocit sýtosti. To môže byť veľmi užitočné pre tých, ktorí sa snažia schudnúť. Konzumácia vajec na raňajky môže pomôcť znižovať pocit hladu a znižovať celkový príjem kalórií počas dňa.

Vajcia a očné zdravie

Vajcia sú tiež bohaté na luteín a zeaxantín, dva antioxidanty, ktoré môžu chrániť oči pred škodlivým ultrafialovým žiarením a pomáhajú znižovať riziko vzniku katarakty a makulárnej degenerácie spojenej so starnutím.

Prečítajte si  Príprava dokonalého grilovania: tajomstvá a tipy

Na záver, vajcia sú vynikajúcou a všestrannou potravinou, ktorú môžete pridať do svojej stravy. Ale ako vždy, mali by ste ich konzumovať s mierou a v rámci vyváženej stravy. Nezabudnite tiež, že spôsob prípravy vajec môže ovplyvniť ich nutričnú hodnotu.

Pomohol vám tento článok? Ak áno, nezabudnite ho zdieľať na svojich sociálnych sieťach a informovať aj svojich priateľov a rodinu o výhodách a mýtoch týkajúcich sa vajec!

Zdieľať :